Chia lepsze niż len




Chia lepsze niż len

 

Nasiona chia nie mają mocnego smaku jak nasiona lnu. Dzięki temu  można je przygotowywać na różne sposoby i dodawać do dań. Nie zabiją bowiem ich oryginalnego smaku.

 

  1. Nasiona można używać na różne sposoby. Sprawdzają się w różnych potrawach. Można po prostu posypań nimi sałatkę lub chleb z masłem. Można je dodać do lodów, koktajlu, pizzy czy  ciastek. Wszystko zależy od kreatywności osoby przygotowującej posiłek.
  2. Nasiona chia są zdrowsze od lnu, ponieważ nie jełczeją. Mają również większą ilość błonnika, kwasów omega 3 oraz antyoksydantów. Najlepsze nasiona chia to Mila.
  3. Nasiona chia to źródło różnych składników odżywczych – uważa się je za jedną z najzdrowszych roślin.

 

 

 

nasiona chia 3

 

 

 

Mimo zachwytu zachowaj ostrożność

Aby cieszyć się zdrowiem i nienaganną figurą, należy jeść dziennie dwie łyżki nasion chia. Niektóre osoby jednak skarżą się po ich spożyciu na dolegliwości żołądkowo-jelitowe, alergie oraz wysokie ciśnienie, dlatego przed włączeniem szałwii chia do diety warto wcześniej porozmawiać o tym z lekarzem. Podczas badań przeprowadzonych w European Food Safety Authority udowodniono, że nasiona chia mogą uczulać. Jest to związane z obecnymi w ziarnie proteinami. Jeśli masz alergię na musztardę lub nasiona gorczycy, jest duże prawdopodobieństwo, że nie możesz jeść także nasion chia.

Nasiona chia zawierają dużo kwasów omega 3, które mają działanie rozrzedzające krew, dlatego spozywanie nasion chia nie jest wskazane przed zabiegiem chirurgicznym lub podczas przyjmowania aspiryny. To samo dotyczy osób cechujących się słabą krzepliwością krwi. Nasiona chia zawierają także dużo kwasu alpha-linolowego. Niektóre badania pokazują, że ta substancja może wpływać na zwiększenie ryzyka występowania raka prostaty, więc jeśli chorujesz na ten nowotwór lub znajdujesz się w grupie ryzyka, ostrożnie ze spożywaniem dużych ilości nasion chia.