Jagody acai – zdrowe i bogate w witaminy




Jagody acai – zdrowe i bogate w witaminy

 

Jagody acai posiadają duże ilości witamin i składników mineralnych oraz prawdziwe bogactwo przeciwutleniaczy, które opóźniają procesy związane ze starzeniem się. Hamują także rozwój komórek nowotworowych. Jagody acai zawierają więcej antyoksydantów niż czerwone winogrona.

 

Acai (łac. Euterpe oleracea), nazywane także jagodą palmy brazylijskiej, to owoce pochodzące z lasów tropikalnych Ameryki Południowej.

Jagody acai wyglądem przypominają borówkę amerykańską, a w smaku jagodę lub czekoladę. Zawierają niemal wszystkie rodzaje przeciwutleniaczy opóźniających proces starzenia oraz hamują rozwój komórek nowotworowych (np. resweratrol, cyanidin-3-glukozyd, kwas ferulowy). Zawierają także dużą ilość polifenoli, które także wykazują działanie przeciwutleniające. Dzięki temu jagody acai znalazły się na liście ORAC (ang. Oxygen Radical Absorbance Capacity) reprezentującej produkty spożywcze o dużej zawartości roślinnych przeciwutleniaczy.

 

 

 

acai 1

 

 

 

Dobre dla serca

Owoce acai są bogate w kwasy tłuszczowe, np. kwas oleinowy (z grupy nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-9) oraz kwas linolowy (z grupy NNKT omega-6). Pomagają one obniżyć poziom „złego” cholesterolu (LDL) i podnieść poziom „dobrego” (HDL), dlatego są bardzo pomocne w profilaktyce miażdżycy naczyń i chorób układu krwionośnego.

 

Wspierają odchudzanie

Jagody acai zawierają dużą ilość błonnika (16,9 g w 100 g), przyśpieszają przemianę materii oraz proces trawienia. Dają długotrwałe uczucie sytości, dzięki czemu pomagają stopniowo ograniczać ilość spożywanych kalorii.

 

Skutki uboczne

Ale wszystko z umiarem – także jedzenie jagód acai. Spożywanie ich w zbyt dużej ilości może doprowadzić do problemów żołądkowo-jelitowych (biegunka czy gazy).